Augustus 2016 Klik hier voor webversie
U ontvangt deze nieuwsbrief als relatie van Dordrecht Marketing. We brengen u via deze nieuwsbrief op de hoogte van onze activiteiten en de ontwikkelingen in Dordrecht & de regio. Mocht u deze nieuwsbrief niet meer willen ontvangen dan kunt u zich onderaan de pagina uitschrijven.
img
Inhoud
Dordrecht en de Gouden Eeuw
EK Korfbal in Dordrecht
Fotoreportage National Geographic over de Biesbosch
Culturele samenwerking
Open Monumentendagen ook voor kinderen
Busondernemers ontdekken de stad en regio
Dordrecht en de Gouden Eeuw
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) heeft een aantal verhaallijnen ontwikkeld in het kader van Holland-City. Deze verhaallijnen worden ontwikkeld om toeristen van de gebaande paden af te krijgen, Nederland is meer dan alleen Amsterdam en de kust, de afstanden zijn voor toeristen bovendien relatief klein.
In samenwerking met het NBTC, citymarketing- organisaties en musea is Dordrecht Marketing betrokken bij de verdere uitwerking van de verhaallijn “De Gouden Eeuw”, 2019 is hierbij het themajaar waarin het wereldwijd wordt ingezet. Op lokaal niveau zullen de mogelijkheden tot invulling van dit themajaar met partners, zoals het Dordrecht Museum, verder ontwikkeld worden.
EK Korfbal in Dordrecht
Na de succesvolle samenwerking tussen het Sportbedrijf en Dordrecht Marketing tijdens de Worldcup Shorttrack zijn er ook al plannen in ontwikkeling voor het EK Korfbal. Dit evenement vindt van 22 tot en met 30 oktober plaats. De lokale clubs staan al klaar om de Europese teams een warm welkom te geven en te begeleiden in hun stad.
Met een goede randprogrammering en aanbod aan sporters en bezoekers wordt men geënthousiasmeerd om de binnenstad te bezoeken.
img
img
Fotoreportage National Geographic over de Biesbosch
In de oktober-editie van het blad National Geographic komt een uitgebreide foto-reportage over Nationaal Park de Biesbosch. In samenwerking met National Geographic en het parkschap worden de mogelijkheden voor een foto-exposite en lezersreizen verder ontwikkeld. Een aantal jaren geleden heeft Dordrecht Marketing i.s.m. National Geographic de eerste stedenbijlage over Dordrecht ontwikkeld, hierdoor zijn er nog altijd goede contacten met de redactie van het blad.
Culturele samenwerking
Sinds een aantal jaren werkt Dordrecht Marketing ook samen met de vijf grote culturele partijen in de stad; het Dordrechts Museum, Schouwburg Kunstmin, Bibelot, het Nationaal Onderwijsmuseum en ToBe.
Naast een financiele samenwerking wordt er ook kennis gedeeld en is er een gezamenlijke profilering om Dordrecht als culturele stad nog beter op de kaart te zetten. Denk hierbij aan exposure voor de expositie Glass Fever, een tweewekelijkse cultuurladder in de huis-aan-huis bladen in de gehele regio en een speciale actie-brochure voor nieuwe inwoners van Dordrecht.
img
img
Open Monumentendagen ook voor kinderen
Traditiegetrouw worden de Open Monumentendagen (dit jaar op 10 en 11 september) altijd erg druk bezocht. Vanuit het evenementenbureau van Dordrecht Marketing wordt dit evenement gecoördineerd. Denk hierbij aan de inschrijvingen, het randprogramma en de ontwikkeling van promotiemateriaal. Dit jaar worden er ruim 70 monumenten opengesteld voor het publiek, een record aantal! Dit jaar is er een speciale kinderspeurtocht gemaakt langs diverse monumenten. Hiermee kunnen kinderen tussen 8 en 12 jaar zelf op avontuur aan de hand van een schatkaart en zich uitleven met vragen en verschillende opdrachten. De route leidt door het historisch havengebied, van de Grote Kerk naar het Groothoofd, en is gratis verkrijgbaar bij intree Dordrecht | VVV (Spuiboulevard 99).
Busondernemers ontdekken de stad en regio
Het project Waterdriehoek wordt uitgevoerd in samenwerking met ondermeer de Provincie Zuid Holland en diverse partners in het gebied tussen Dordrecht, Kinderdijk en NP de Biesbosch.
Eén van de doelstellingen van het project is om meer groepen naar de stad en regio te trekken. In samenwerking met de afdeling Dagtochten van de VVV zijn de contacten met diverse busondernemers weer aangehaald. Ze zijn uitgenodigd om op 6 oktober een volledig verzorgde dag in Dordrecht en de regio te bezoeken. Dit relatie-evenement heeft tot doel om het kennisniveau over de regio te vergroten en het aantal boekingen en bezoeken aan de stad te vergroten. Naar verwachting zullen 20 busondernemers deze dag bezoeken.
img
img
img
Spuiboulevard 99 | 3311 GN Dordrecht | T 078-7708777
Voor meer informatie over de activiteiten van Dordrecht Marketing kijkt u op onze website
www.dordrechtmarketing.nl.
Wilt u de nieuwsbrief niet meer ontvangen, klik dan hier.
Powered by Excellent Crossmedia Concepts.